Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE THE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE, COLLECTED AND COLLATED INFORMATION (Media) FOR THE WORK OF VISUAL ARTISTS GRADUATES AND STUDENTS OF THE SCHOOL OF FINE ARTS. PURPOSE IS AN ARCHIVE OF RESEARCH AND STUDY. IF YOU ARE INTERESTED SEND POSTAL (NOT REGISTERED, COURIER, WEBSITES, E-MAIL) WHAT YOU THINK YOU HOW TO (BIOGRAPHY, PUBLICATIONS, DOCUMENTS, PHOTOS PROJECTS, DVD, CD-R, LISTS OF REPORTS, etc.). THE MATERIALS WILL NOT BE RETURNED. CHRISTOS THEOFILIS PHONE NUMBER.: 6974540581 ADDRESS .: ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE ART-CRITIC,CURATOR OF ART EXHIBITIONS,PERMANENT PARTNER OF THE NEWSPAPERS http://www.avgi.GR http://www.kte.gr/ JOURNAL INVESTOR -CULTURE http://www.xronos.gr / http://www.ihodimoprasion.gr/ http://www.edromos.gr/ MAGAZINE INFORMER



Οκτάβιος και Μέλπω Μερλιέ























Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 7 Ιουνίου 2008

Στα ίχνη του Ντίκου
«E» 1/9


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
katzachar@yahoo.gr

Εφυγε από τη ζωή στις 11 Αυγούστου ο ζωγράφος Ντίκος Βυζάντιος, γιος του Περικλή Βυζάντιου
Λίγες μέρες πριν από την προγραμματισμένη του έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, που ξεκινά στις 7 Σεπτεμβρίου, ο ζωγράφος -σύμβολο μιας εποχής- απεβίωσε στη Μαγιόρκα αφήνοντας πίσω ένα έργο με καθαρά προσωπικό ιδίωμα, αντίστοιχο με την πολλαπλότητα των αναζητήσεών του.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1924 και μόλις σε ηλικία 16 ετών έγινε απευθείας δεκτός στα εργαστήρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Υποτροφία
Στο Παρίσι έφτασε, όταν επιλέχθηκε ανάμεσα σε 200 Ελληνες (Καστοριάδης, Αξελός, Παπαϊωάννου, Χωραφάς κ.ά.) για να διασωθεί κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου, με πρωτοβουλία των Οκτάβ Μερλιέ και Ροζέρ Μιλιέ του Γαλλικού Ινστιτούτου και μέσω υποτροφίας της γαλλικής κυβέρνησης.

Επισκεπτόταν συχνά τον Δημήτρη Γαλάνη στο ατελιέ του στη Μονμάρτη μαθαίνοντας την τέχνη της ξυλογραφίας και της χαλκογραφίας πάνω στην πρέσα του Ντεγκά, ενώ είχε την τύχη να συνδεθεί με τον Αλμπέρτο Τζιακομέτι, τον Κριστιάν Ζερβό και τον Ε. Ιονέσκο. Το 1990 η γαλλική κυβέρνηση του απένειμε τον τίτλο του «chevalier». Το έργο του χωρίζεται σε τρεις κύκλους: την αφαίρεση, τα σχέδια και τις μορφές.

Στον πρώτο κύκλο εντάσσεται και η συμμετοχή του στη «Σχολή του Παρισιού», ενώ για τα σχέδια, μαυρόασπρα έργα σε χαρτί, ο Μ. Φουκό έγραψε ότι «το μαύρο τους δεν αντιστοιχεί στη νύχτα -είναι η ένταση ενός αγώνα». Οι μορφές, που ήταν και η τελευταία ενότητα της δουλειάς του, είναι ανθρωποκεντρικές συνθέσεις και νεκρές φύσεις, λάδια σε καμβά, μεγάλων διαστάσεων συνήθως. Ο Ντίκος Βυζάντιος ήταν από τους τελευταίους μιας εποχής που εξέφραζε την τέχνη της ζωγραφικής με κλασική βάση και μοντέρνα γλώσσα. Το κεντρικό κτίριο του Μουσείου Μπενάκη (Κουμπάρη 1) θα τιμήσει το έργο του σε λίγες μέρες με τον καλύτερο τρόπο.

«Στα ίχνη του χαμένου βλέμματος» είναι ο τίτλος της έκθεσης και θα περιλαμβάνει έργα από όλο το φάσμα της δημιουργίας του, ενώ οι εκδόσεις «Αδάμ» κυκλοφορούν λεύκωμα 180 σελίδων με ένα μεγάλο αριθμό έγχρωμων αναπαραγωγών έργων του ζωγράφου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: