Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE THE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE, COLLECTED AND COLLATED INFORMATION (Media) FOR THE WORK OF VISUAL ARTISTS GRADUATES AND STUDENTS OF THE SCHOOL OF FINE ARTS. PURPOSE IS AN ARCHIVE OF RESEARCH AND STUDY. IF YOU ARE INTERESTED SEND POSTAL (NOT REGISTERED, COURIER, WEBSITES, E-MAIL) WHAT YOU THINK YOU HOW TO (BIOGRAPHY, PUBLICATIONS, DOCUMENTS, PHOTOS PROJECTS, DVD, CD-R, LISTS OF REPORTS, etc.). THE MATERIALS WILL NOT BE RETURNED. CHRISTOS THEOFILIS PHONE NUMBER.: 6974540581 ADDRESS .: ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE ART-CRITIC,CURATOR OF ART EXHIBITIONS,PERMANENT PARTNER OF THE NEWSPAPERS http://www.avgi.GR http://www.kte.gr/ JOURNAL INVESTOR -CULTURE http://www.xronos.gr / http://www.ihodimoprasion.gr/ http://www.edromos.gr/ MAGAZINE INFORMER



Οκτάβιος και Μέλπω Μερλιέ























Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 7 Ιουνίου 2008

Χαμένοι στο βλέμμα του Βυζάντιου

06/09/2007 18:12:00

Πηγή : ERT


Για πολύ λίγο ο Ντίκος Βυζάντιος, δεν πρόλαβε την έκθεση που του επιφυλάσσει το Μουσείο Μπενάκη και εγκαινιάζεται αύριο, στο κτίριο επί της οδού Κουμπάρη, με τίτλο "στα ίχνη του χαμένου βλέμματος". Ο σπουδαίος καλλιτέχνης άφησε την τελευταία του πνοή, στις 10 Αυγούστου, σε ηλικία 83 ετών, στη Μαγιόρκα, συμπληρώνοντας, τον κύκλο της πολυτάραχης περιπλάνησής του, στους δρόμους του κόσμου, με σημείο εκκίνησης την Αθήνα. Ο γιος του ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1924, σπούδασε στη Σχολή καλών Τεχνών, στα εργαστήρια του Κωνσταντίνου Παρθένη και του Ουμβέρτου Αργυρού. Συνδέθηκε με τους πνευματικούς ανθρώπους της πόλης του- Μάνο Χατζιδάκι, Νάνο Βαλαωρίτη, Βέτα Σμπαρούνη, Χρήστο Βλαχιώτη, όπως εξίσου και στο Παρίσι, όπου βρέθηκε το 1945, υπότροφος κι αυτός του γαλλικού κράτους μαζί με τους άλλους 200 Ελληνες που επέλεξαν οι Ροζέ Μιλιέξ και Οκτάβιος Μερλιέ, του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας, με σκοπό να τους στείλουν στη Γαλλία, σώζοντάς τους από τον ελληνικό εμφύλιο. Με τη θρυλική κορβέτα Μοταρόα, έφυγαν από την Ελλάδα και φτάνοντας στο Παρίσι, ο Ντίκος (Κωνσταντίνος Βυζάντιος), συνδέθηκε με τον χαράκτη Δημήτρη Γαλάνη και αργότερα με τον Μισέλ Φουκώ, Αλμπέρτο Τζακομέτι, τον Ευγένιο Ιονέσκο και άλλα μυθικά πρόσωπα της ευρωπαϊκής διανόησης και της τέχνης. Για τους Γάλλους, είναι "δικός τους" ζωγράφος, τον έχουν τιμήσει με ύψιστες διακρίσεις και θεωρείται ότι μαζί με τον Εντουάρντο Αρόγιο είναι οι τελευταίοι μεγάλοι καλλιτέχνες της ευρείας καλλιτεχνικής ομάδας που εκπροσώπησαν την περίφημη Σχολή του Παρισιού. Η τέχνη του Βυζάντιου είναι ενταγμένη σε ένα κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο, είναι ένας κόσμος δικός του, αναγνωρίσιμος και στους άλλους, τραγικός και δυνατός, όπως τα περίφημα σχέδιά του με κάρβουνο και μολύβι, με ανθρώπους και δρόμους των μεγαλουπόλεων. "Άλλοτε ζωγράφιζα τοπία. Όταν το Παρίσι άλλαξε και γέμισαν οι δρόμοι μπουτίκ και ανθρώπους αντί να κοιτάω τον ουρανό, η ματιά μου πήγαινε προς τα κάτω, στον δρόμο που ήταν χάρτινος κορσές, στην παραμορφωμένη πρόσοψη των κτιρίων, στον παγιδευμένο άνθρωπο" έλεγε ο ίδιος την δεκαετία του 70. Στην έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, έχουν συγκεντρωθεί έργα του Βυζαντιου από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αντιπροσωπευτικά της παραστατικής περιόδου του καλλιτέχνη. Στα πλαίσια της έκθεσης θα προβάλλεται στο αμφιθέατρο του μουσείου Μπενάκη, το ντοκιμαντέρ "Ντίκος Βυζάντιος- στα ίχνη της χαμένης ματιάς", σε σκηνοθεσία Πανδώρας Μουρίκη, σε συνεργασία με την Όλγα Μπατή και παραγωγή της ΕΡΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια: