Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE THE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE, COLLECTED AND COLLATED INFORMATION (Media) FOR THE WORK OF VISUAL ARTISTS GRADUATES AND STUDENTS OF THE SCHOOL OF FINE ARTS. PURPOSE IS AN ARCHIVE OF RESEARCH AND STUDY. IF YOU ARE INTERESTED SEND POSTAL (NOT REGISTERED, COURIER, WEBSITES, E-MAIL) WHAT YOU THINK YOU HOW TO (BIOGRAPHY, PUBLICATIONS, DOCUMENTS, PHOTOS PROJECTS, DVD, CD-R, LISTS OF REPORTS, etc.). THE MATERIALS WILL NOT BE RETURNED. CHRISTOS THEOFILIS PHONE NUMBER.: 6974540581 ADDRESS .: ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE ART-CRITIC,CURATOR OF ART EXHIBITIONS,PERMANENT PARTNER OF THE NEWSPAPERS http://www.avgi.GR http://www.kte.gr/ JOURNAL INVESTOR -CULTURE http://www.xronos.gr / http://www.ihodimoprasion.gr/ http://www.edromos.gr/ MAGAZINE INFORMER



Οκτάβιος και Μέλπω Μερλιέ























Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 7 Ιουνίου 2008

Φόρος τιμής στον Ντίκο Βυζάντιο
Ημ/νία έκδοσης: 25 Αυγούστου 2007


Στις αρχές Σεπτεμβρίου παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη, στην Αθήνα, στην αίθουσα Σπυρίδωνος και Ευρυδίκης Κωστοπούλου, έκθεση αφιερωμένη στο έργο του ζωγράφου Ντίκου Βυζαντίου. Η έκθεση, που τιτλοφορείται "Στα ίχνη του χαμένου βλέμματος", θα διαρκέσει από τις 7 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου και σ’ αυτή παρουσιάζονται δύο από τις τρεις εποχές της δημιουργίας του ζωγράφου, τα Σχέδια και οι Μορφές. Τα Σχέδια (1974-1978) μεγάλων διαστάσεων, αποκλειστικά με γραφίτη και κάρβουνο, είναι μια κριτική στον κόσμο της κατανάλωσης, της ταχύτητας, της αποξένωσης. Οι Μορφές (1985- ) σηματοδοτούν την επάνοδο του Βυζάντιου στη λιτότητα της ζωγραφικής και τα σώματα μοιάζουν με φωτεινές μάζες, που έρχονται σε αντίστιξη με σκουρόχρωμα πλάνα.

Ο Ντίκος (Κωνσταντίνος) Βυζάντιος ήταν ένας από τους γνήσιους εκπροσώπους της περίφημης Σχολής του Παρισιού, στην οποία ανήκαν σημαντικοί ξένοι καλλιτέχνες, που έζησαν και δημιούργησαν στη γαλλική πρωτεύουσα από τον Μεσοπόλεμο και μετά. Γεννημένος στην Αθήνα το 1924, ο Ντίκος Βυζάντιος ήταν γιος του ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου. Σε ηλικία 16 μόλις χρόνων έγινε απευθείας δεκτός στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ήταν από τους νεότερους, ανάμεσα σε 200 Ελληνες (Καστοριάδης, Αξελός, Παπαϊωάννου, Κρανάκη, Ξενάκης, Χωραφάς κ.ά.), που επέλεξαν οι Οκτάβιος Μερλιέ και Ροζέ Μιλιέξ να διασώσουν μέσα στη δίνη του Εμφυλίου, μεταφέροντάς τους με το θρυλικό σήμερα πλοίο «Ματαρόα» στο Παρίσι, με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης.

Στο Παρίσι ο Ντίκος Βυζάντιος θήτευσε κοντά στον Δημήτρη Γαλάνη, θα γνωρίσει τον Τζακομέτι και από τις πρώτες του ατομικές εκθέσεις θα τραβήξει την προσοχή των Γάλλων κριτικών. Τρεις είναι οι σημαντικοί κύκλοι του έργου του: Η Αφαίρεση (1945-1972, για τα έργα του κύκλου αυτού έγραψε ο Ευγένιος Ιονέσκο), τα Σχέδια (1972-1981, για τα οποία έγραψε ο Μισέλ Φουκώ) και οι Μορφές (1981 έως σήμερα), ανθρωποκεντρικές συνθέσεις και νεκρές φύσεις. Το 1990 η γαλλική κυβέρνηση τού απένειμε τον τίτλο του Chevalier και αργότερα του Officier des Arts et des Lettres. Έργα του βρίσκονται σε πολλά και σημαντικά μουσεία σε όλο τον κόσμο.




Copyright © Εφημερίδα "Η Ημέρα" - All rights reserved.

Δεν υπάρχουν σχόλια: