Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE THE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE, COLLECTED AND COLLATED INFORMATION (Media) FOR THE WORK OF VISUAL ARTISTS GRADUATES AND STUDENTS OF THE SCHOOL OF FINE ARTS. PURPOSE IS AN ARCHIVE OF RESEARCH AND STUDY. IF YOU ARE INTERESTED SEND POSTAL (NOT REGISTERED, COURIER, WEBSITES, E-MAIL) WHAT YOU THINK YOU HOW TO (BIOGRAPHY, PUBLICATIONS, DOCUMENTS, PHOTOS PROJECTS, DVD, CD-R, LISTS OF REPORTS, etc.). THE MATERIALS WILL NOT BE RETURNED. CHRISTOS THEOFILIS PHONE NUMBER.: 6974540581 ADDRESS .: ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE ART-CRITIC,CURATOR OF ART EXHIBITIONS,PERMANENT PARTNER OF THE NEWSPAPERS http://www.avgi.GR http://www.kte.gr/ JOURNAL INVESTOR -CULTURE http://www.xronos.gr / http://www.ihodimoprasion.gr/ http://www.edromos.gr/ MAGAZINE INFORMER

Οκτάβιος και Μέλπω Μερλιέ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Δευτέρα, 9 Ιουνίου 2008

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ


Ο Κορνήλιος Καστοριάδης παρέμεινε επαναστάτης ώς το τέλος, όχι μόνο γιατί η ιδέα μιας καινούργιας επαναστατικής ομάδας τού τριβέλιζε μέχρι τέλους το μυαλό, αλλά γιατί ως σύγχρονος Σωκράτης, ώς την τελευταία στιγμή, αναζητούσε κάποιο πολιτικό αντίκρυσμα για να μπορέσει και ο ίδιος να αποτιμήσει τη σκέψη του Γεννημένος στο Μόναχο το 1976, πτυχιούχος Φυσικής και Φιλοσοφίας, διδάκτωρ του Freie Universitat Βerlin, δραστηριοποιημένος των κινητοποιήσεων της Γένοβας, ο Θεοφάνης Τάσης, μας παραδίδει ένα πλήρες πορτρέτο του «πολιτικού Καστοριάδη» και συγχρόνως, μέσω αυτού, ένα ολοκληρωμένο ιχνογράφημα του ρόλου της πολιτικοποιημένης διανόησης στις μέρες μας.
Και δεν αναφέρομαι βέβαια στα εμφανή στοιχεία αυτής της στάσης, όπως είναι η κατά μέτωπον σύγκρουση με τον μαρξισμό. Σύγκρουση η οποία εντοπίζεται στη διαπίστωση ότι ο μαρξισμός αδυνατεί να ερμηνεύσει το γραφειοκρατικό φαινόμενο, όπως αδυνατεί να ερμηνεύσει τη σύγχρονη οικονομική πραγματικότητα και υποβαθμίζει, λόγω μιας μεταφυσικής αντίληψης της Ιστορίας, την ανθρώπινη δημιουργικότητα. Στα εμφανή στοιχεία του πολιτικού Καστοριάδη θα πρέπει να εντάξουμε και την αντιμετώπιση του Φρόυντ. Κατά τον Τάση, ο Καστοριάδης, ως ψυχαναλυτής, θα πρέπει να τοποθετηθεί στο ρεύμα της υπαρξιακής ψυχοθεραπείας για το οποίο «κεντρικό χαρακτηριστικό τής ψυχής είναι η αναζήτηση του νοήματος σ΄ έναν κόσμο που δεν διαθέτει νόημα».
Ένας κόσμος που δεν διαθέτει νόημα, αφού ούτε η θρησκεία ούτε τα μεγάλα φιλοσοφικά συστήματα ούτε η επιστήμη μπορούν να τον συλλάβουν στο σύνολό του, ένας κόσμος που δεν υπάρχει έξω από το «ριζικό φαντασιακό»- καστοριαδικός νεολογισμός-, έξω από τη δημιουργική δράση που επιτρέπει στην κοινωνία να προσδιορίζεται με βάση την αυτονομία. Και, πάντα κατά τον Τάση, μέσω αυτής της βλέψης για αυτονομία «ο Καστοριάδης επιτυγχάνει να ανανεώσει το επαναστατικό πρόταγμα συνεισφέροντας καθοριστικά σε μια σύγχρονη κριτική πολιτική φιλοσοφία».


"TA NEA" Σάββατο, 5 Απριλίου 2008
Αρ. Φύλλου: 19.101
Σελίδα: NEA_0504_034_K_272584
Αυτό το κείμενο εκτυπώθηκε από ΤΑ ΝΕΑ Online, στο http://www.tanea.gr/article.aspx?d=20080405&nid=8081596
Copyright © ΤΑ ΝΕΑ 1996-2006 Lambrakis Press

Δεν υπάρχουν σχόλια: