Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE THE CONTEMPORARY ART INSTITUTE ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE, COLLECTED AND COLLATED INFORMATION (Media) FOR THE WORK OF VISUAL ARTISTS GRADUATES AND STUDENTS OF THE SCHOOL OF FINE ARTS. PURPOSE IS AN ARCHIVE OF RESEARCH AND STUDY. IF YOU ARE INTERESTED SEND POSTAL (NOT REGISTERED, COURIER, WEBSITES, E-MAIL) WHAT YOU THINK YOU HOW TO (BIOGRAPHY, PUBLICATIONS, DOCUMENTS, PHOTOS PROJECTS, DVD, CD-R, LISTS OF REPORTS, etc.). THE MATERIALS WILL NOT BE RETURNED. CHRISTOS THEOFILIS PHONE NUMBER.: 6974540581 ADDRESS .: ART-ACT SFAELOU 3. 11522 ATHENS GREECE ART-CRITIC,CURATOR OF ART EXHIBITIONS,PERMANENT PARTNER OF THE NEWSPAPERS http://www.avgi.GR http://www.kte.gr/ JOURNAL INVESTOR -CULTURE http://www.xronos.gr / http://www.ihodimoprasion.gr/ http://www.edromos.gr/ MAGAZINE INFORMER

Οκτάβιος και Μέλπω Μερλιέ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο, 7 Ιουνίου 2008

Στα ίχνη του χαμένου βλέμματος…
Εκθεση αφιερωμένη στον Ντίκο Βυζάντιο, τον Ελληνα εκπρόσωπο της Σχολής του Παρισιού στην αφαιρετική πρωτοπορία, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωήΣάββατο, 18.08.07
Ζωγράφος, χαράκτης, διανοούμενος ο Ντίκος (Κωνσταντίνος) Βυζάντιος, ανήκε στον κύκλο των διάσημων Ελλήνων ζωγράφων της διασποράς. Eζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στο Παρίσι. Εκεί έκανε φιλίες – σταθμούς με τον Αλμπέρτο Τζιακομέτι, τον Δημήτρη Γαλάνη, τον Ευγένιο Ιονέσκο… Εκεί καταξιώθηκε ως καλλιτέχνης, ως γνήσιος εκπρόσωπος της περίφημης Σχολής του Παρισιού στην αφαιρετική πρωτοπορία.

Το Μουσείο Μπενάκη είχε προγραμματίσει έκθεση – αφιέρωμα στο έργο του μεγάλου καλλιτέχνη. Πολύ καιρό πριν το «φευγιό» του, το περασμένο Σάββατο στη Μαγιόρκα, το νησί που άφησε την τελευταία του πνοή, σε ηλικία 83 ετών. Εκείνοι που γνώριζαν το έργο αλλά και οι νεότεροι θα ακολουθήσουν τώρα «τα ίχνη του χαμένου βλέμματος»

Με τίτλο «Ντίκος Βυζάντιος: Στα ίχνη του χαμένου βλέμματος» η έκθεση του Μπενάκη παρουσιάζει έργα των δύο από τις τρεις βασικές περιόδους δημιουργίας του καλλιτέχνη: Τα Σχέδια και τις Μορφές. Τα Σχέδια (1974 – 1978), μεγάλων διαστάσεων, είναι φιλοτεχνημένα αποκλειστικά με γραφίτη και κάρβουνο . Θεματικά αποκαλύπτουν μια κριτική ματιά στον κόσμο της κατανάλωσης, της ταχύτητας και της αποξένωσης.

«Σ’ αυτά τα έργα», έγραψε ο Μισέλ Φουκό, «το μαύρο αντιστοιχεί με τη νύχτα, μοιάζει με την ένταση ενός αγώνα. Τα σκοτεινά σημεία δεν είναι σκιά, αλλά τόπος όπου συναντώνται οι πιο ζωντανές μορφές».

Λιτότητα
Οι Μορφές, που ξεκίνησαν το 1985, σηματοδοτούν την επάνοδο του καλλιτέχνη στη λιτότητα της ζωγραφικής. Τα σώματα μοιάζουν με φωτεινές μάζες που έρχονται σε αντίστιξη με σκουρόχρωμα πλάνα. Οι ανθρώπινες φιγούρες με τα μικρά κεφάλια, τα μακριά σώματα και τα έντονα χρώματα κυριαρχούν στις συνθέσεις του. Η έκθεση δεν περιλαμβάνει έργα από την πρώτη περίοδο που αφορά στις αφαιρετικές του δημιουργίες οι οποίες χαρακτηρίζονται από την προσωπική γραφή του ζωγράφου τη δεκαετία του ’60.

Γιος του Περικλή Βυζάντιου, πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον πατέρα του για να εισαχθεί στα εργαστήρια της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών σε ηλικία μόλις 16 ετών, ως εξαιρετικό ταλέντο. Ταλέντο που άνθησε στη μετέπειτα καλλιτεχνική του πορεία.



Της BAΣIΛIKHΣ TZEΒΕΛΕΚΟΥ

Ελεύθερος Τύπος

Δεν υπάρχουν σχόλια: